Авточасти Блог Предимства и недостатъци от онлайн пазаруването

Предимства и недостатъци от онлайн пазаруването



    Днес искаме да обсъдим темата за онлайн пазаруването и дали то носи това удобство, което предполагаме, ще ни бъде ли полезно за в бъдеще, неговите предимства и недостатъци. Какво можем да си купим онлайн?

    Онлайн пазаруването набира все по- голяма популярност в чужбина, както и у нас. Всяка втора фирма има сайт, в който могат да се прегледат и изберат различни продукти, масовият потребител вече има право на избор с един клик. Ненужното губене на време, за да обикаляме по магазините може да бъде спестено до минимум, стига човек да знае от какво има нужда. А и не само, често можем да се ориентираме в цените, за да си  направим сметка и когато необходимостта почука на вратата да можем да се адекватни и бързи. Казвам бързи, защото, когато имаме голям избор от стоки и услуги, можем да подберем най-качествения продукт и то на най-добрата цена на пазара. Не изисква обикаляне на физически магазини, избягване на струпване на много хора в едно затворено помещение, особено в момента, в който се намираме сега. Спестяваме си реденото по опашки , въртенето по стелажите и преносът на тежки продукти. Времето е ценно, а и струва пари.

    Още едно предимство на онлайн пазаруването е, че покупката може да се осъществи по всяко време на денонощието, това което ни ограничава във физическия магазин( работното време) не е пречка в онлайн пазаруването. Не се съобразяваме с метеорологични условия, това неприятно чувство, когато навън е -5 градуса, а на нас ни се налага да излезем и да напазаруваме.

    Куриерската фирма/и може да донесе поръчаният продукт до нашата врата. В повечето  онлайн магазини можем да изберем и спедиторска фирма, а за тези, които желаят могат да получат стоката и до офис, който е в относителна близост до тяхното работно място или постоянен адрес. Все по-често ни се случва да поръчваме до работното си място, така не се ограничаваме да бързаме и да се съобразяваме с работното време на фирмата превозвач.

    В мрежата вече е предоставена информация за почти все продукт, който се предлага на пазара, неговото качество и функционалност. Хората все повече пишат по форуми и групи, не си мислете, че всички коментари са фалшиви и всеки иска да рекламира своята стока. Голям процент от тези коментари са на реални потребители/клиенти, които свободно изказват мнението си за продукта. Така правилно можем да се ориентираме и да изберем най-качественото и след това да започнем да търсим и добра цена. Голямата конкуренция е хубаво и правилно нещо, защото имаме право на избор.

    Всеки уважаващ себе си онлайн магазин има подробна информация за продуктите, които предлага, подкрепена със снимков материал, та дори видео ревю. Едно телефонно обаждане ни дели и когато имаме нужда от помощ винаги можем да се обърнем към  квалифициран служител, който да ни отдели нужното ни време, за да улесни нашият избор. Другият вариант, който съм виждал е чат формата, в която клиентът задава своите въпроси във връзка с продукта/неговите спецификации, цени и приложение. Запомнил съм, че няма глупави въпроси, информираността винаги е печелившия избор. От дългогодишния ми опит знам, че това е голямо улеснение за дамите. Които няма и нужда да разбират от толкова мъжка специфика като авточастите, говоря за моят бранш, в който съм вече от 20 години, за тях е голямо улеснение, че не се налагат да обикалят от магазин в магазин, позициониран с мъже, та това притеснение от живия контакт може да бъде напълно спестено.

    Не на последно място е и, че интернет пазаруването е напълно безопасно. И сега казвам НЕ, няма две мнения по въпроса. Изисква се първо само да влезнете в менюто на онлайн магазина, там трябва да е предоставена информация за фирмата, нейният адрес и телефон. Не препоръчвам колеги, въпреки, че не би трябвало да се изразявам за тях така, които нямат никакви обозначения за адрес и телефон за контакт в сайта, а предлагат само онлайн платформа за поръчка и когато се наложи  замяна или връщане на даден продукт, клиентът разбира, че е излъган и обратната връзка е невъзможна. Бъдете внимателни не поръчвайте от такива сайтове или групи в социалните мрежи, които ви се струват съмнителни, проверявайте и изисквайте касова бележка. С нея може да удостоверите покупката и да си търсите правата. Има закони и те трябва да се спазват. В закона за защита на потребителя надлъжно е обяснено правата на крайния потребител и неговото право да върне стоката в 14 дневен срок, стига тя да не е с  нарушено качество. Не сте длъжни да давате обяснение, защо сте променили решението да закупите стоката и не дължите обезщетение или неустойка. Всеки сайта трябва да има подменю за възможност за връщане. Не се поддавайте на дребни манипулации, пак казвам, клиентът винаги има право. За тези, които не са запознати, могат да се осведомят и да прочетат законът (чл.50). Другото, което ми прави впечатление, че има фирми, които не позволяват опция Преглед и защо? Когато си коректен не би трябвало да те притеснява, че клиентът иска да види за какво ще даде парите си, но това само мои лични разсъждения по въпроса. Всеки от нас може да си направи извод.

    Тук седи въпросът и за съхранението на личните данни, мили клиенти има закон, който също Ви пази. По новият закон за GDPR, няма нужда да давате излишна информация за себе си. Само по себе си е достатъчно да предоставите вашите имена, адрес и телефон за да Ви бъде предоставен продукта. Всичко друго е напълно излишно и на въпроси като пол, ЕГН, номер на лична карта, дата на издаване, сексуална ориентация няма нужда и противозаконно да ви бъде изисквано като информация.

    И спирам до тук, темата е необятна, а и май прекалих. За мен лично няма недостатъци от онлайн пазаруването, а само предимства. За тези, които ще си помислят, къде отиде социалният контакт ще кажа само, че когато спестиш време и нерви в излишно обикаляне, това време можеш да го посветиш на най-близките си хора, с които е ни би било най-приятно да общуваме.

    Благодаря на всички, които имаха време и възможност да отделят, за да прочетат моята статия. Искрено се надявам, че съм убедил поне един от вас в написаното.