Днес реших да напиша статия, която смятам, че ще е много полезна за мнозина от вас или поне така се надявам. Честно да си призная не ми трябваше много време, за да реша за какво да пиша, тъй като днес дойде един клиент в магазина и ми разказа как му се скъсала демпферната шайба на коляновия вал. Ако някой го интересува става на въпрос за едно BMW E46 .
Навяха ме спомени, защото преди години и аз карах такава кола. Ще се опитам да не ви заливам с излишна и сложна информация, а на кратко да ви дам малко информация за продукта.
Еми тя се намира отпред или казано по-точно в предната част на автомобила. Състои се от няколко елемента : вътрешна метална част, гумена сърцевина и един външен метален обръч, на който се окачва ремъкът. В друга статия ще пишем и за него и видовете такива, но сега нека се фокусираме върху демпферните шайби.
Ще се върна на БМВто, което дойде с този проблем, между другото човекът поиска филтри, масло и накладки, за ориентир може да видите цените тук.
Ще отговоря, че често се случва в гумената сърцевина да има малки пукнатини. Причините ( симптоми за разбита демпферна шайба) за това може да е износването поради прекомерно високия празен ход на двигателя. Може да има деформация на гумения елемент, това най-често може да се види отзад, имам предвид на самата шайба. Ще попитате защо по-често повредата ще е отзад на самата шайба и отговорът е много прост, защото задната част е по-близо до двигателя и се излага на по- висока температура. Друга причина може да се окаже и повредените втулки ( това са малките кръгли участъци в шайбата) те могат да се нацепят или напукат, което неминуемо ще доведе до силни вибрации. И тук е мястото да спомена, че това с втулките се случва, когато мои колеги объркат монтажа. Затова винаги се доверявайте на оторизирани сервизи. За всеки модел се изискват определени настройки на въртящия момент на затягане. И най-лошия момент е когато тя се разпадне цялата. Тогава веднага се налага смяна.
Обикновено се чува един виещ звук от двигателя. Колата може да започне да вибрира.
Това, което написах и по горе е, че се доверявайте на оторизирани сервизи
Ако се смени своевременно, а не се чака да се разпадне ще се намали и рискът от по-сериозни проблеми, а именно на ангренажната система
Няма да уча, кой как да си кара колата, но даването на висока газ последвано със спирачка води до по-бързото износване.
Това, което предлагаме може да разгледате тук, фирмите с които работим са се наложили на пазара и не правят компромис с качеството.